100 г. юбилей - история, различна от всяка друга

движено от предизвикателствата

Mazda започна своя път като производител на коркови продукти и се изправи пред предизвикателствата на възстановяването на себе си и на общността в Хирошима след Втората световна война. Оттогава ние не само приемаме предизвикателства, но и сме управлявани от тях. Открийте нашите основни етапи - като спечелената победа в Льо Ман - и разберете как нашата история е определила нашия уникален подход към автомобилния дизайн, ориентиран към водача.

 

Logo_200x200.png

духът mukainada

Ние бяхме там, когато родният ни град Хирошима имаше своя най-мрачен момент, издигайки се до това и всяко следващо предизвикателство, за да помогне за формирането на по-добро бъдеще. Именно този дух продължава да ни движи напред и днес.

kodo: душата на движението - дизайн

Вдъхваме индивидуалност на всеки елемент от нашите автомобили. Благодарение на нашия ориентиран към човека дизайн, всяка Mazda се чувства така, сякаш е построена с вас в съзнанието ви, привлекателна за всичките ви сетива - уникална, динамична, жива.

технология

Това, което другите мислят за невъзможно, предизвиква нас. Ето защо Mazda стартира революция, извеждайки автомобилите на следващото ниво, като предефинира всичко от двигателя и трансмисията до горивната ефективност.

моменти от историята на Mazda

1920

Още от самото начало създадохме автомобили, които просто ви карат да се чувствате по-добре - независимо дали това е очакването, което чувствате, когато влизате, адреналинът по време на шофиране, или продължителната радост, когато излезете. Влагаме сърцето и душата си във всичко, което създаваме. Това са само няколко от нашите топ акценти.

триколесен камион

1931

Първото превозно средство на МАЗДА беше камион с три колела, който приличаше на мотоциклет с отворен леген за товар. Наричан МАЗДА-Go, смята се, че е първият така наречен „авто рикша“. Логото на МИТСУБИШИ беше видимо на резервоара за гориво, тъй като МАЗДА бяха разпространявани чрез тяхната мрежа до 1936 година.

мазда 360 coupe

1960

Първата кола на МАЗДА беше купе с две врати, четириместно купе, задвижвано от 356 кубиков двигател с въздушно охлаждане и 16 к.с. Благодарение на всеобхватните спестявания на тегло (380 кг), той постигна безпрецедентен разход на гориво от 3.14 l/100km. Колата бе толкова успешна, че МАЗДА завладя голяма част от пазара на леки автомобили в Япония само след няколко години.

мазда космо спорт

1967

Първият ротационен двигател на МАЗДА постигна 110 конски сили, максимална скорост от около 185 км/ч  и измина четвърт миля за 16,3 секунди. С този лек спортен автомобил МАЗДА успешно стартира своя роторен двигател , който се превърна в част от ДНК "по-малко тегло, повече мощност".

savanna rx-7

1978

Разработен под простата тема за „стремеж към удоволствие от шофирането“,  RX-7 с 105 конски сили се отличаваше с изключителна управляемост и бе пет пъти в списъка на класацията „Десетте най-добри“. Това беше единственият японски автомобил по това време разполагат с изскачащи фарове, които помогнаха за намаляване на съпротивлението на въздуха.

фондация мазда

1984

МАЗДА създаде Фондация МАЗДА като начин за връщане към общността. Компанията не само дарява пари, но и време. Фондацията подкрепя организации с нестопанска цел.

мазда mx-5 miata

1989

Влезте в легендарния роудстър на МАЗДА: чист лек спортен автомобил, който доставя чисто удоволствие от шофирането, благодарение на строгото си дизайнерско кредо Jinba ittai, което се фокусира върху единството на водача и автомобила. С над един милион направени до момента, MX-5 спечели и продължава да печели сърцата на многобройните си фенове.

мазда 787b №55 спечели льо ман

1991

През 1991 г. МАЗДА става първият японски автомобилен производител, спечелил състезанието за 24 часа в Льо Ман. Но тази победа бележи още една първа: това беше първата победа, постигната с роторен двигател. Първият опит на МАЗДА в надпреварата за издръжливост е през 1974 г. Компанията се опитва отново през 1979 г. и всяка година от 1981 г. до 1991 г., печелейки на 13-ти опит.

zoom-zoom

2002

След като се оказа успешна в Северна Америка, Европа и Австралия, МАЗДА представи своето съобщение за марка „Zoom-Zoom” на автомобилното изложение в Токио в Япония. Слоганът надхвърля езиковите бариери и съобщава радостта от движението и емоционалната връзка с автомобилите, гледани през очите на дете.

kodo: дизайн „душа на движение“

2010

МАЗДА обявява новата си дизайнерска тема KODO, която улавя усещането за движение, дори в покой. Концепцията беше разкрита заедно с концептуална кола, която въплъщаваше темата - МАЗДА Shinari. Името се отнася до появата на тяло, тъй като се трансформира, за да генерира внезапно ускорение.

skyactiv® технология

2010

МАЗДА пусна ново колективно име на основните си технологии за превозни средства. Технологията обхваща всичко - от двигатели до трансмисии, каросерия и шаси. Технологията Skyactiv може да се разглежда като безпроблемна и красива комбинация от производителност и ефективност.

мазда mx-5 miata спечели кола на годината

2016

МАЗДА MX-5 Miata беше обявен през 2016 г. за Кола на Годината заедно с Наградата за Автомобилен дизайн на годината. Комисията за подбор се състоеше от автомобилни журналисти от цял ​​свят. Колата постигна почти перфектен баланс на теглото 50/50 с водач зад волана.

7 поколение

2018

Напълно новата МАЗДА3 беше началната снимка на настоящото поколение автомобили и началото на нова ера. С еволюирал и още по-усъвършенстван Kodo Design, който води в цвета на сигнала Soul Red Crystal. Постоянното развитие на технологиите и безопасността на Skyactiv не може да се намери в други автомобили от този клас.

30-та годишнина на мазда mx-5

2019

МАЗДА MX-5 отпразнува своята 30-годишнина със зашеметяваща серия от автомобили. Акцентите на юбилейното издание включваха специален лак в Racing Orange, нова технология Skyactiv-G с 184 конски сили и несравнимата радост от шофирането на легендарната Miata.

skyactiv-x

2019

Skyactiv-X е двигател, който променя всичко, изгаряйки бензина по-ефективно благодарение на Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Повече мощност, по-малко емисии, по-малко гориво. Още по-добро шофиране без компромиси. SPCCI съчетава горивната ефективност на дизела с мощността и управляемостта на бензинов двигател.

мазда mx-30

2019

Първият ни изцяло електрически автомобил е прецизно калибриран, за да осигури почти перфектно разпределение на теглото 50/50. Създаден за ежедневните нужди, електрическият автомобил осигурява подобрено, но все пак познато шофиране. Красиво изработен интериор с устойчиви, висок клас материали, съчетан с изключителен екстериор и с врати свободен стил.

боен дух

предизвикане на статуквото всеки ден

Родният град на Мазда, Хирошима, е известен с невероятния си предизвикателски дух. Подобно на феникс, който се издига, хората от Хирошима възстановяват любимия си град от земята. Именно тази сила ни вдъхновява и подхранва да продължаваме да предизвикваме статуквото всеки ден.

kodo дизайн / душата на движението / rx-vision

красота, ефективност и изпълнение, обединени в едно

kodo: душата на движението - дизайн

Дизайнерската философия на Mazda спечели сърцата на милиони шофьори по целия свят, които обичат комбинацията от естетика и удоволствие от шофирането. Нашият одухотворен подход към дизайна на автомобили спечели над 350 награди за дизайн и иновации, от заветната награда Red Dot Design до What Car? - Кола на годината. Именно това човешко докосване ни помага да създадем автомобили, които наистина движат хората отвътре, а не само от А до Б.

майсторска изработка

Точно както един артист иска да предизвика реакция от своята аудитория, така и ние искаме да проектираме автомобили, които да предизвикват емоции в шофьорите. Само човешки ръце могат да направят това, така че тук започва процесът ни - изработване на красиви модели от глина от форми, които ни заинтригуват. С прецизност и грижа нашите Takumi майстори бавно превеждат тези визии в готови за производство автомобили. Наричаме го изкуството на производството на Mazda.

моделист на глина

При Mazda дизайнът започва с блок от глина. Просто няма заместител. В глината идеалните линии се разкриват и едва тогава въвеждаме компютърно проектиран дизайн. Ние използваме най-доброто от двата свята, за да създадем уникално привлекателни дизайни.

майсторско цветово излъчване

TAKUMI NURI е подходът на Mazda да оживи красотата на дизайна на Kodo с богата дълбочина, която подчертава всяка извивка и линия. Внимателните движения на ръцете на майстори-художници и експертните умения на цветните дизайнери винаги завладяват сърцата.

роторен двигател

Роторният двигател беше първата иновация, която се появи от така наречения дух на предизвикателството на Mazda. Много други производители на автомобили считаха това за невъзможно, но Mazda отиде по-далеч. Вложихме технологията в серийно производство и заглушихме всеки критик, като създадохме спортни автомобили, които продължиха да печелят традиционното 24-часово състезание в Льо Ман.

skyactiv-x

Бензиновият двигател Skyactiv-X е революционен: първият бензинов двигател в света, който използва запалване чрез компресия, което води до отлична икономия на гориво, плавно ускорение и подобрена управляемост. До 20% по-малък разход на гориво и 30% повече въртящ момент. Първият сериен бензинов двигател с Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) комбинира предимствата на бензиновата и дизеловата технология в едно.

електричество

Mazda доставя удоволствие от шофирането, независимо дали е електрически или какъвто и да е автомобил. MX-30 включва еволюиращи шофьорски характеристики на Jinba-ittai и е с ориентиран към човека дизайн - за 100% удоволствие и 0% CO2. Почти идеалното разпределение на теглото и ниският център на тежестта с батерията в долната част на автомобила гарантира естествено, линейно поведение при шофиране, без да губи предимствата на електрическия автомобил.