Иновативен, плавно работещ, предизвикателен - възможностите и ограниченията на роторния двигател винаги са вълнували автомобилната индустрия. Коя е по-добрата марка, която да ги превърне в успех, от Mazda? С минало, изпълнено с модели с ротационни двигатели, Mazda сега насочва технологията в нова смела посока. С Mazda MX-30 R-EV, първият в историята PHEV с роторен двигател.
"Нова ера", "задвижването на бъдещето": Това са някои от начините, по които търговските медии изразяват първоначалната си еуфория от германското изобретение на Ванкеловия двигател. Между другото, те биха могли да бъдат използвани и за описание на последната иновация в ротационната технология - Mazda MX-30 R-EV. Представен премиерно през 2023 г., моделът отбелязва първото завръщане на този тип двигател в серийните автомобили на марката от осем години насам. Под формата на генератор на енергия, 50-литров резервоар за гориво зарежда батерията на този PHEV по време на движение, като удължава пробега до 680 км без необходимост от зареждане или презареждане. Този последен пробив обаче е само най-новата част от десетилетната история между Mazda и роторните двигатели - увлечение, което датира от далечната 1961 г.